tirsdag den 28. april 2009

Farverigt forår

Det pipler frem overalt. Grønt og frodigt så selv ukrudtet ser fortryllende ud. Det er ren nydelse at liste rundt i morgensolen og nyde alt det man har glemt siden sidste år. Selvom jeg har boet i denne have i 16 år, frydes jeg hvert år over de forvandlinger min grønne oase gennemgår iløbet af et kalenderår.
Der graves op og flyttes, plantes nyt, og så er der alt det der selv flytter rundt i haven. Alle de skønne overraskelser, når et enkelt frø har fundet vej til den anden ende af haven og pludselig fremtryller blomster et sted jeg ikke selv har bestemt.
De smukke smukke kærmindesøstre er nogen af dem der dukker op de forunderligste steder.
I modsætning til de mere tjekkede havemennesker synes jeg det er skønt når planter breder sig.
Min samling af akelejer bliver udvidet med 2 nye smukke farver, som helt sikkert vil spille smukt med alle dem der allerede står på spring med struttende knopper.
Nogle pragtfulde tofarvede aurikler som jeg ledte længe efter sidste forår, stod pludselig og smilede til mig på planteskolen, så de flytter også ind i min have, bare de også breder sig, for de er helt fantastisk smukke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar