mandag den 20. juli 2009

Mandag i regnvejr

I morges lod jeg mig snyde af det ualmindeligt smukke solskinsvejr.
Det var jo slet ikke værkstedsvejr, men rigtig dejligt havevejr.
Tankerne blev stillet ind på hækklipning og blomsterpillerier.
Men inden morgenkaffen var drukket og hækklipperen fundet frem, brød den første byge løs.
Nu er hækklipning jo ikke just en af mine spidskompetancer, så det var meget tørre tårer der blev grædt over de kuldsejlede planer.
Frem kom den fine uld og silkeblanding fra Garngalleriet .
Farvekombinationen hedder Stedmoderblomst.
Langt væk i gemmerne fandt jeg gazen som jeg vidste var der.
Jeg havde en erindring om at jeg havde indfarvet gazen i et turkis farvespil som ville spille rigtig flot sammen med stedmoderen.
Hukommelseskortet havde husket rigtig, det var den helt rigtige kombination.
Et brus af fine uldtotter blev lagt op på gazen, forfiltet i tumbleren og færdigfiltet med vand og olivensæbe.
Nu hænger det på tørresnoren og tørrer RIGTIG langsomt.
Det blev lige som jeg havde håbet.
Når det er tørt, skal der eksperimenteres med broderi på gazesiden.
Måske bliver det et flop, men det skal prøves.

1 kommentar:

  1. Et flot stykke filt du fik lavet ;)
    Farverne er super flotte.

    Yt.

    SvarSlet