søndag den 16. august 2009

Gensyn med hverdagen

Efter 2 måneders sommerfri banker hverdagen på imorgen.
Jeg glæder mig.
Sensommerluft og duft har fyldt min søndag.
Travetur med Luka langs nyhøstede marker, uhm det dufter af barndom og skolestart.
Havenuller og krukkepilleri, drømmerier om hvor blomsterløg skal plumpes i jorden for at give farvepower til næste forår.
Liggestols slængning blev hurtig opgivet, det blæste simpelthen for meget, og skyernes ræs forbi solen i ny og næ gav kuldegys, og jeg var for doven til at hente tæpper.
Sidste søndag sprang jeg rengøringen over og pyntede på miseren med masser af buketter.
Idag gjorde jeg hytten ren og pyntede med buketter, så min lille husmor glorie stråler som det pureste guld.
Nu sidder jeg her og prøver at tage mig sammen til at gå i seng. En kæmpe udfordring for en natteravn som mig.
Men dynen er luftet og sengetøjet tørret i blæsevejret, så det er en knitrende lækker seng der venter, så jeg er den der er daffet.
Godnat og god mandagmorgen:)

1 kommentar:

  1. Jeg er imponeret over din kreativitet og flittighed :-) Og jeg læste lige Burda som burka ;-) godt det ikke var det, så var du bare blevet forbudt ,-)

    SvarSlet