onsdag den 2. september 2009

Øjenkontakt

I disse dage er der indlagt ekstra opmærksomhedstræning på traveturene langs vandet. Jævnt fordelt langs stranden ligger der 2 rådne fisk og en udsmattet måge. Luka synes at det er toplækker parfume og forsøger alle mulige krumspring for at komme først til "parfumerierne". Men ved intens kontakt er det lykkedes os at komme forbi. Man bliver en ualmindelig opmærksom hundefører med udsigten til at et øjebliks uopmærksomhed betyder et dyr der stinker af andre døde dyr:))

6 kommentarer:

  1. :-) Hvem er hurtigt på opmærksomheden :-)

    SvarSlet
  2. Ja jeg kender godt til det at der kommer en hund tilbage indsmurt i noget et eller andet der bare lugte fælt :-) det er bare det klammeste kan godt forstå du træner opmærksomheden og især med den pels din hund har, det er et stort arbejde at vaske sådan en vovse :-)

    SvarSlet
  3. uha, da, det kan lugte fælt, synes vi!

    SvarSlet
  4. Vi er SÅ glade for, at Hera er relativt korthåret og har en størrelse, som gør, at hun kan smides i badekarret, selv om hun stritter imod af alle kræfter :-)

    SvarSlet
  5. Pyh ha, det vækker minder fra min barndom, hvor min veninde og jeg gik tur med hendes hund, og da vi kom hjem kastede den en rådden fisk op på gulvtæppet i hendes værelse - føj hvor det stank. Og der var ingen forældre hjemme til at tørre det op for os :) Så godt du kan holde styr på vovsen, som i øvrigt er helt bedårende :)

    SvarSlet
  6. Lene jeg fører med en snudespids:)

    Jette: Luka kan heldigvis godt li´at blive vasket, men det er hårdt arbejde for min ryg og hun er meget længe om at tørre, så jeg holder skarpt øje:)

    Lavendel Det synes VI også!

    Hanne jeg drømmer også om en lille dansk-svensk der kan puttes i badekarret , når jeg tumler med Luka!

    Uarrk Clemme, den historie får mig da til at holde ekstra øje:))

    SvarSlet