lørdag den 27. februar 2010

Vildtpleje eller rå slagtning



Lene har på det seneste haft nogle skønne indlæg om hvordan hun og landmanden hjælper vildtet gennem den barske vinter.


Jeg har haft gang i en helt anden form for vildtpleje, eller nogen vil måske mene rå slagtning af sagesløse korsstingsdyr. .
Denne brølende kronhjort og hans tøser er blevet sakset ud af et imponerende stort broderi.
Kronhjorten Knud er blevet skilt fra tøserne.
Nu har de hver især fået nye græsgange på 2 tasker.
Taskerne var en bestillingsopgave som har været rigtig sjov.
Det trak lidt sved på overlæben at klippe i det fantastiske broderi. Jeg kunne jo ikke lige suse hen i nærmeste stofbutik og hente et nyt, hvis jeg knoldede i processen.
Men da jeg først havde fået saksen i sagerne, gik det rigtig godt og de færdige resultater blev som jeg gerne ville have dem.

7 kommentarer:

  1. De to tasker kan du godt være tilfreds med :-)

    SvarSlet
  2. Hold da op, Hanne, hvor er de flotte. Især den grønne er jeg vild med.
    Stakkels Knud, ikke så sært han brøler så mismodigt ud i det blå:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de blevet smarte, skønne, flotte, jeg bliver i godt humør af at se på dem :-)

    SvarSlet
  4. De er super flotte dine tasker, kære Hanne. Jeg beundrer virkelig din kreativitet og din farvesans.

    Knus fra engens land ;-)

    SvarSlet
  5. Hey hvor er de skønne, de to tasker...jeg er vild med den øverste, den med det firkantede tittebroderi ...

    SvarSlet
  6. de er da bare fede, det har du altså gjort godt, jeg ved nu hvad det vil sige at mangle noget, den første i grøn er jeg helt vild med. den måtte gerne bo hos mig.

    Kh Sara

    SvarSlet
  7. Anne: Jeg er faktisk også helt godt tilfreds med dem og de vakte glæde hos køberen.

    Laila: Knud brøler da af glæde over at han efter mange år på væggen er blevet sluppet ud i nye omgivelser;)

    Tak Lene - Er glad for at kunne sætte fut i dit forårshumør.

    Tusind tak Jeanette Mariae. Det bringer mig utrolig glæde at lave taskerne.

    KirstenK: Det bliver bestemt heller ikke sidste gang jeg putter broderi i "uldent passepartout".

    Desværre er tasken jo solgt Sara, du må drømme om foråret, der forhåbentlig også bliver lysegrønt;)

    SvarSlet