mandag den 8. marts 2010

Træt og energifyldt mandag


Jubii i dag skinnede solen stadig da jeg kom hjem fra arbejde ved 17.30-tiden.
Så selvom jeg var træt som ind i hegnet, poppede der lige lidt ny energi ind på kontoen.
Senere på aftenen poppede der også lige "ny energi" ind på kontoen fra SKAT.
Efter et par timer på divaneseren med broderi og hundenus, er jeg blevet så frisk, at jeg kan overskue at gå i seng.
En meget lang og tideligt startende arbejdsdag venter i morgen, og i overmorgen for den sags skyld.
Men torsdag er det værkstedsdag, og det arbejde der lægges der, er det der giver mest energi igen lige for tiden.
Der var nu, når jeg mærker efter, rigtig meget god kreativ energi med hjem fra arbejde i dag.
Jeg har haft en flok farveglade unger i gang med akrylmaleri.
Jeg har planlagt en slags dogme-maleuge. Nye regler hver dag.
I dag var de 2 regler:
Du må ikke blande farverne så det hele ender i brunt.
Der må ikke være umalede steder på lærredet.
Der var en fantastisk stemning af fordybelse og farveleg hele eftermiddagen.
Igen oplevede jeg at børn faktisk godt kan li´at blive udfordret kreativt.
Det var skønt at se og høre hvordan de delte glæden og udfordringen i dagens maleri med deres kammerater.
Det er noget der rykker mere for det enkelte barn, end når voksne bare slår hænderne sammen og siger "Nøjjj hvor er den fiiin" helt uden sammenhæng med hvor meget/eller lidt energi og fordybelse barnet har lagt i "kunstværket".

1 kommentar:

  1. Hej Hanne! Hvor har du ret i, at det rykker, når børn kommenterer og anerkender hinandens kunstværker! De vokser flere tommer, når en af de andre f.eks. siger "Åh, prøv lige at se, hvor god Peter er til at tegne fugle!" De andres opmørksomhed skærpes,og Peters ryg rankes! Skønt at opleve...
    Forresten, skal du lige kigge på mit indlæg fra i går!
    Hav en rigtig god aften, før du falder i søvn!
    -LisBeth.

    SvarSlet