mandag den 1. marts 2010

Velkommen spæde sprøde forår

På den første forårsdag har jeg været ude og lede efter erantisserne, men det er endnu kun småbitte grønne dutter der titter frem.
Billedet her er fra januar 2007, da var der anderledes gang i sagerne.
Vintergækkerne fandt jeg.
De stod  på spring under sneen og er næsten klar til at brede de små hvide kjoler ud.
For første gang siden midt i december kan vi se asfalten på vores vej, og solsorten sang i birketræet da Luka og jeg tullede rundt i haven og ledte efter forårstegn i tusmørket.
Mandag aften smyger sig om mig.
Jeg er træt og tung efter en lang arbejdsdag.
Rumpetten kalder på sofaen, men mine hænder vil hellere i værkstedet og boltre sig med en taske der blev klippet i går.
Alle delene ligger og lokker til lidt symaskineleg.
Jeg tror det bliver tasken der vinder.
En kande te og stille musik.
Så dykker jeg ned og slubrer lidt nektar i mit kreative bæger.

2 kommentarer:

  1. Sikke dejlige ord fra din hånd (smil...).

    Jeg kan nu godt forstå, at du valgte den kreative nektar, den giver jo energi.

    Ha´ en dejlig tirsdag ;-)

    SvarSlet
  2. Det er bare et smukt syn med erantis i blomst, det savner vi:)

    SvarSlet