søndag den 11. april 2010

Oh havefryd


Stort set samtidig med at Julie og jeg var færdige med formiddagens indsamling, brød solen igennem her i det østjyske.
Efter et par hurtige frokost-klappere kastede jeg mig ud i forårets første rigtige havearbejdsdag.
Selvom jeg havde lovet mig selv at gå forsigtigt tilværks, havde jeg i løbet af ingen tid kastet mig ud i 10 forskellige projekter, på den der lidt her og lidt der måde, der bare får det hele til at se endnu mere kaotisk ud.
Jeg tågede rundt som en forårskåd kvie der bliver lukket på græs.
Der blev klippet roser ned.
Lavendlerne fik en gevaldig rundbarbering.
Blade og vinterens andre efterladenskaber blev revet ud af bedene.
Kan konstaterer at skvalderkålen ikke har taget skade af vintervejret;)
Det varer ikke længe før rabarberkage-sæsonen kan skydes i gang.
Sidste år fremturede jeg sejrssikker at NU var der ikke mere peberrod i min have. Der tog jeg sørme fejl.
Godt gemt i læ af kompostdyngen fiskede jeg 6 hortensiaer frem.
De skulle bare lige friseres lidt, nu står de klar-parat med tykke grønne knopper.
Efter 5 timers livsalig roderi ser det hele sgu egentlig meget godt ud.
Ryggen værker, glemte vist alt om rigtige arbejdsstillinger;)
Nu sidder jeg radbrækket og træt, og drømmer om sommerens haveleg inspireret af en stak havebøger og lokkende netsider.
Uhm det har været en dejlig dag.
PS. Bemærk lige det tjekkede match mellem  fruens tørklæde og havehandsker, blæret ik´

2 kommentarer:

  1. Du er da bare så blæret. Det må være dejligt, at få gang i haven igen. Lige om lidt er det sommer. Jeg glæder mig. Måske især til den del, der er forlagt til det jyske.

    SvarSlet