søndag den 9. maj 2010

Søndag i billeder

Operation grønne fliser.
Mit grønne 70-er badeværelse har overlevet, så jeg idag kan blære mig med real retro bad.
Den limegrønne sanitet er dog skiftet ud med kedeligt hvidt, kun fliserne har fået lov at overleve.
Jeg har været ret vild med de grønne fliser siden vi flyttede ind i starten af 90-erne. Det eneste der har kunnet få mig til at overveje nye fliser, er når de skal afkalkes.
Vi har meget kalkholdig vand, det er absolut ikke kompatibelt med mørkegrønne fliser.
Med kikset lyserød gummihandske, heftig kalkfjerner og knofedt har jeg virkelig skuret igennem i dag.
Nu skinner die ganze molevitten.
Jeg vil være "Mutter Skrap" hvad aftørring af bruseniche efter bad angår i den nærmeste fremtid :)
Jeg haaaader at gøre badeværelse rent, men nøj hvor er det skønt når det er overstået.


Årets første rabarbersuppe.
Et lille hjørne af rabarberskoven blev høstet, snittet og kastet i gryden sammen med vand, sukker og vanillestang.
Vente, vente på at gryden kommer i kog.
Utålmodigheden indhenter mig og jeg tusser ud i haven og fotograferer.
Kommer i tanke om rabarbersuppen, shit den bobler lystigt både i og udenfor gryde.
Gøre komfur rent og låg på igen.
Servere lun rabarbersuppe med små bløb vanilleis på solvarm terrasse.
Uhmmmm det var godt.
Resten står og venter på at jeg bliver aftenlækkersulten.

 
Tøsehygge
Luka Lækkermåsen og jeg nød eftermiddagens solskin med god lang strandtur.
Besøg af tyske Steffie og hendes veninde Julia. Steffie er udvekslingspraktikant i den SFO jeg arbejder i.
Juliemusen og drengene vendte mætte og trætte hjem efter Tysklandstogtet.
Lageret af øl, sodavand og sidste skoledagskarameller er godt og grundigt fyldt op.
Julie er i gang med at dekandterer yndlingsslik. Helt igennem rædselsfulde frugtpastiller der hedder Skittels. Det er slik hun helt sikkert kan have i fred for resten af familien.
Jeg leger videre med tyl og tråd i symaskinen.
Resten af familien har gang i hver deres søndagaftensysler, så jeg tror jeg vil bevæge mig ind i min kreative hule og male flere tylsblomster.

3 kommentarer:

  1. uhm, det lyder lækkert, ved du godt at rarbarber er alle tiders kalkfjerner? men indrømmet det er nok ikke så nemt at få til at sidde på en badeværelsesvæg.

    SvarSlet
  2. Hvad hedder det kalkfjerner? Jeg har nemlig en bruseniche, der trænger voldsomt :-)

    SvarSlet
  3. Miss.Møllebo jeg kan så konstatere at jeg er blevet afkalket både ind- og udvendig :))

    Lene det hedder KALK VÆK flydende stærk kalkfjerner og er fra Føtex.
    God arbejdslyst ;))

    SvarSlet