fredag den 25. februar 2011

Fredagen er godt brugt


Jeg har basket og flakset, men holdt mig på vingerne hele dagen.
Det var ikke elegant og glidende
Men et par dage mere,
så tror jeg på at jeg kan hænge lidt i luften og nyde udsigten.
På eftermiddagens travetur nupsede Luka og jeg både solstrejf og forsythiagrene.
Den kolde blæst fik luftet det trætte hoved og rask gang fik pulsen op.
Træt og tilpas tunes der ind på weekend.
I morgen står den på fælles fødselsdag for kusinen og mine puttegøjer.
Søster min lægger hjem, kager og salat til.
Jeg leverer tærter og friskbagte boller.


Under tærteforberedelserne stødte jeg på dette æg i bakken.
Av av, der er en høne der har bøvlet lidt med æglægningen der.



Nu dufter her himmelsk af grøntsags-laksetærte.
Jeg skal lige ha dimset kusinegaven færdig.
Jeg når vist ikke strik og sofa i aften. 
Kæresten har meldt sig som bollebager i morgen tidlig.
Så kan fruen sove længe, uhmmenummm....
Mit batteri trænger til opladning.
Godnat godnat

4 kommentarer:

  1. Sov godt og de tærter lyder som noget, der er værd at kopiere. Opskrift? :-)

    SvarSlet
  2. Uhmmm - ser lækkert ud.
    Go' fest ;0)

    SvarSlet
  3. Du er vist brugt på den gode måde!
    Skøn ægoverflade....

    SvarSlet
  4. Jeg fikser et grøntsagstærteindlæg Lene;))

    Tak Merete.

    Der var fredagsudsolgt Kirsten.
    Ægget var forunderligt fint.

    SvarSlet