tirsdag den 14. juni 2011

Se min kjole her i nummer 1000







På Trapholts pinsemarked
savlede jeg længe over Cathrine Kahrs lækre strikkjoler.
Men de var desværre lige tætsiddende nok til fruens omfangsrige krop,
eller rettere kjolerne var helt som de skulle være, jeg passede bare ikke ned i dem.
Snittet med sidepaneler der både er vidde og en slags oversize lommer 
var helt forrygende.
I dag har jeg forsøgt at skabe en rummelig fruemodel inspireret af de fine hørstrikkede kjoler.
Stoffet er tynd gråt ostelærred fra Stof og Stil
Krydret med citronfromagegul lærred og skråbånd.
Jeg har næste model i skitsebogen.
Uden hætte og uden anoraklomme.
Med noget draperet vandfald a´bag 
og bådudskæring i stævnen.
Stofvalget er endnu ikke truffet.
Jeg skal lige ned og rode på hylderne.
Men allerførst skal jeg nippe et jordbær og sippe et glas portvin 
for dette er indlæg nummer 1000 her på kanalen.

8 kommentarer:

  1. Skøn kjole - og 1000 hep for alle indlæggene ;)

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor flot, ja kjolen altså og så selvfølgelig også at du har skrevet
    1000 indlæg- det for vildt ;0)

    SvarSlet
  3. Super fed kjole ♥♥
    Nap du bare 1000 mere ;0)

    SvarSlet
  4. Det er en skøn kjole du der har kreeret dig.

    Tillykke med de 1000 indlæg, glæder mig til de næste 1000 indlæg.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Du og kjolen ser da bare så rap ud

    Stine:)

    SvarSlet
  6. Er der noget bedre end at kunne lade sig inspirere og derefter lave sit helt eget udtryk.
    Jeg synes den er lækker :)

    SvarSlet
  7. Tak allesammen.
    Jeg er helt sikkert klar på de næste 1000 indlæg og en kjole i ny og næ.

    SvarSlet