onsdag den 14. september 2011

Segnefærdig



For katten Kaj hvor er jeg træt.
Min arbejdsdag er blevet øget med endnu en time.
Mit bløde moderhjerte havde ladet sig overtale til en købenyebukser-tur med Jullen 
umiddelbart efter jeg havde smidt forklædet i kantinen.
Pigebarnet testede alle byens bukser 
før mors kort endelig
kunne betale for de nøje udvalgte benklæder
Lige indenfor døren hjemme i hulen 
stod min firbenede ven klar med snor og pose.
Blæsten var stabil og strid,
regn og sol kappedes på vores tur til stranden og hjem igen.
Blæsten, det bæst, har baldret min store fine oliventræskrukke - uaaaarghh.
Nu vil jeg lade mig blæse omkuld i sofaen,
med dameblad, kaffe 
og forførende delikate flødeboller.
Hvis jeg ikke allerede er skvattet i søvn under faldet.

2 kommentarer:

  1. Håber du får sover godt :-) kender godt det dér med teenagedøtrene. Man orker det ikke, men gør det alligevel - man er vel blød.

    SvarSlet
  2. ... sovet... skulle der have stået ...

    SvarSlet