tirsdag den 25. oktober 2011

Gi´den mand en grensaks - og han fælder hele haven




Når man er sådan en der synes, 
det er synd for ukrudtet at hive det op, 
og rigtig synd for træerne at save eller klippe i dem.
Så er det rigtig godt at man har en far der ikke er så blødsøden.
En far der går grundig tilværks, 
som sørger for at man ikke ender i noget totalt sammengroet vildnis.
En far der så let som ingenting kan rende sin ældste datter træt ud i disiplinen,
høvle hele haven vinterklar.
Heldige mig der har sådan en far.

Mit blødsødne hjerte måtte forbarme sig over de stakkels syge æblegrene.
De er så fine og finurlige.
Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge dem til,
men det føles rigtig godt at vide,
at der er svampeangrebne grene på lager,
til den dag jeg lige står og mangler sådan et par stykker.

4 kommentarer:

  1. Hvor dejligt for dig, at du har din far - jeg har "kun" min mor tilbage, men hun er også guld værd :-)
    Jeg smiler og tænker "hva' mon hun nu finder på med de grene" glæder mig til at se det.

    SvarSlet
  2. Ja, heldige dig...desværre døde min far alt for tidligt...men han ville dæleme også have gået til den med en grensaks...Fede er de nu de svampeangrebne grene! Og lige pludselig en dag finder du på noget!

    SvarSlet
  3. Jeg er nemlig hundehamrende heldig Marianne:)

    Jeg har stadig begge mine forældre Randi. Både de og jeg er så priviligeret, at hjælpen stadig går begge veje.
    De ligger og venter på noget tilpas skørt de grene;)

    Jeg er taknemmelig for min fars hjælp Kirsten.
    Vi er et rigtig godt makkerpar, der går og grynter lidt, mens vi fælder den halve have eller banker noget træ sammen:)
    Mit øje glædes over grenene og dagen kommer, lige pludselig;)

    SvarSlet