torsdag den 20. oktober 2011

Stjerneleg


I morgentusmørket skar jeg stjerner i linoleum.
Fandt tekstilfarver og trykkeplade frem.
Der skal laves trykklodser til decembertekstiler.
De små viskelæderstempler kan selvfølgelig også bruges til tekstiltryk.
Men klodserne skåret i linoleum er mere gedigne.
Gentagelserne kan varieres og udfordres.



Denne fine porcelænsstjerne fra Helene Stockmarr er vist egentlig tænkt som julepynt.
Men jeg har sat den i en lædersnor og forvandlet den til et smukt smykke.

4 kommentarer:

  1. Du er dælme vaks med de linoleumsjern, frue. Det ser SÅ godt ud.

    SvarSlet
  2. mega fed porcelænsstjerne dem må jeg lige se nærmere på:O)

    SvarSlet
  3. Linoleumstryk, jamen jamen blir helt nostalgisk - tryk jeg ved ikke hvor mange duge i mine unge dage - akke ja ;O)) Måske skulle man prøve igen :)

    Og stjernen er da som skabt til at bæres - smuk.

    SvarSlet
  4. Jeg er da helt vild med dine trykte stjerner. Det ser så godt ud!

    SvarSlet