torsdag den 20. september 2012

Rejsende i herre-ekvipering










Når turen i weekenden går til hovedstaden,
indeholder den også besøg hos min yndlings Herbert.
Dagen i dag har jeg holdt fri fra min AlbaBaby-sypind
og syet "privat".
En lille kollektion til den hippe stenbrodreng.
Den brune fløjlsanorak er bestilt af Herbert-mor, 
der mindes at have haft sådan en da hun selv var en lille pige.
Resten er digtet af mig.
Den uldne ternede anorak er syet i det lækreste uldne frakkestof,
købt for en slik i en genner.
Den grønne vest er syet ud af en gammel ulden herrepullover.
Det fine ternede uldne habitstof, også fra genbrug, er blevet til hipster-hængerrøv med stil.
Den blå hanefjed er pure-plastic, men jeg kunne slet ikke stå for mønstret, så knægten må have noget uld indenunder..
Næste syprojekt er efterårsjakke til bestyrerinden.
der ligger stof og ideer klar.

9 kommentarer:

  1. så mange fine sager du har fået fabrikeret
    - det må gøre lykke ;0)

    SvarSlet
  2. Herbert bliver endnu mere cool...

    SvarSlet
  3. Wow tænk at have en som dig, Herbert bliver så sej. Er det selvtegnede mønstre eller har du købt mønstre?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har selv lavet mønstrene Lene.

      Slet
  4. Længe leve dit skarpe genbrugs-blik, og tryk godt :-)

    SvarSlet
  5. For den da...., han bliver så lækker!

    SvarSlet
  6. Aj men sikke da en stak lækkerier!! Der må blive glæde på stenbroen...

    SvarSlet
  7. Hold op nogen fede ting. Hvor har du mønster til hættetrøjen fra???

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har selv lavet mønstre til tøjet.

      Slet